Happy Teacher's Day

Assalamualaikum! :)
Selamat Hari Guru diucapkan kpd semua guru yang telah mengajar saya since tadika smpai la habis sekolah nie..hehe :') n xlupe jugak kpd semua insan2 yang bergelar guru di Malaysia :)


aku nk share something skit..hew hew hew

aku ni mase tadika dulu..selalu gak pindah2 tadika nie..smpaikan aku pun xingt nama semua tadika yang pernh aku blaja..adoyai..hal ini kerana(ceh) pada masa dahulu kalau tu,aku ni kategori budak yg cerewet plus plus sensitive..pntang ade je aku xpuas hati dkt tadika tu,aku akan pindah tadika..hailaa..gedik kan ='=

time sekolah rendah plak..aku stdy kt sk seri nilam kuala lumpur..hew hew..5 tahun jugak la aku kt situ before aku pndah dkt Sultan Ibrahim Girls School,JB :) setahun jugak la aku dkt situ..follow ayah aku yg kne transfer dkt sne.. :)

Alhamdulillah!dgn result UPSR aku,aku melanjutkan pelajaran aku kt MRSM Serting,Negeri Sembilan..3 tahun jugak la aku bertapa dkt situ.. :) n after PMR,aku bertukar mktb ke MRSM Tun Ghafar Baba,Melaka ...dkt situ la aku menamatkan alam persekolahan aku...:') 

byk bnda yang berlaku time sekolah nie..ade yang pahit,manis,masam,manis..haha cukup semua deria rasa !
part kne marah dgn cikgu..kne rotan..sume ade la..hehehehehe normal la tu kne marah atau rotan dgn cikgu :') org kate kalau cikgu marah tandanya sayang..kan?

meh sini aku nk share antara denda2 or hukuman yang paling segar dlm minda aku ni hah..
klu time sekolh rendah,aku pling takut dgn teacher sc aku..nama cikgu tu mrs kumutha..haila..selalunya die akan pukul jari students dgn pembaris besi tu..ampun!azab oh..aku pernah kne sbb tu aku kate azab gler.hew hew 

klu time lower form plak,dnda yang cikgu kasi xde la azab mne..just hukuman yang kelakar..hurm,mase form3,satu kelas aku pernah kne cium tiang2 kt luar kelas..setiap seorang stu tiang..dh la tiang tu dpn kelas org lain..malu nya hanya Allah je yg thu 0.o tpi kne ramai2 kan so semua buat je la..kteorg main2 kot time tu.. :) kami minta maaf ye cikgu hasrini a.k.a cikgu bm kami ! XD

time upper form plak..aku paling cuak dgn klas bio..hohoho cikgu siti kot..time bio la walau aku ngantuk mne pon,akan ku usahakan agar mata aku celik sepnajang mase..jgn main2 yo!suara cikgu siti sgt kuat n aku akn tabik spring la spe yng mmpu tidur tu.. o.0 tpi thanks cikgu ..dlm aku takut sgt tu,alhamdulillah aku dpt A for Bio..hehehehehe

aku thu nk jadi cikgu ni bukannya senang oh terutamanya kalau yg mengajar dkt sekolah2 menengah nie..students yg mcm2 perangai lagi la.. :)
so hargai la guru2 kita


enjoy !

xoxo
amira

No comments:

Post a Comment