Alhamdulillah !

Assalamualaikum ! :)
Alhamdulillah...cuaca pada pagi ni tenang je...dgn hujan gerimis nya...hailaa..dh lme kot xrse cuaca mcm nie kan..ye la before this kn asyik panas je..hew hew hew :)

tpi dijangkakan cuaca panas plus kering ni sampai september.. :)


okay2 stop cte pasal cuaca2 bagai nie.. hehehehe

alhamdulillah..satu lagi nikmat yang Allah kurniakan pada hari ni..hari ni result upu keluar n aku dpt ape yg aku idamkan...bersyukur sgt2 ;) first choice plak tuh !


inshaa allah bakal lawyer la aku..amin ! :)
mesti pelik kn aku ni dulu dri aliran pure sc n end up pilih law..yg cnfrmnya xde lgsung kaitan dgn sc kn..haha
tpi nk buat mcm mne..dh minat..#eh 
act,aku pilih law ni pun sbb nk follow ayah aku..selepas aku buat PMI..byk gak la PLUS yg aku dpt ..plus or kelebihan gitu..

antara kelebihan nya..

"sepanjang aku stdy nie,of course la ayah aku akn jadi tutor peribadi aku..ehem ehem..mane yg xphm,boleh la aku direct trus ke ayah aku..kan senang.."

"ayah aku dh siap offer tmpt untk practical ble aku hbs stdy..ayah aku ckp boleh pactical dkt firm kwn2 die je..masyuk!"

"after hbs stdy,aku boleh kerja trus dgn ayah aku...dgr ctenya ayah aku nk bkk firm sendiri..hew hew hew..mudah gitu :)"

okay2 tu kelebihan lain la kan ='=
tpi kalau stdy law nie,yakninya aku xperlu berhadapan dgn segala jadah formula n nombor2 bgai nie..formula2  ni at least aku boleh la hadap lagi..jnji bkn nombor2 dh o.0

aku ni kureng berkenan skit dgn nombor2 ni..mungkin jauh jodoh kot dgn number2 nie...haih 
aku perasan yg aku dgn number2 ni xngam sejak aku upper form..huih,subjek2 number2 ni yg kadang2 jatuhkan markah aku..ops :'( so kiranya aku mmg xnk amik risiko dh la after ni..jadi totally course engin. mmg bkn pilihan aku n ditolak awl2 lagi..hehehehe xpe2,ade kwn yg jdi engin. pun dh kire bgus tau ! 

setelah aku google2,dgr khabarnya yg course law ni byk membaca,menulis,memahami,mengingati.. 4M gitu !
boleh la kne dgn jiwa aku nie hah..cume skng ni perlu mengasah balik otak aku yng dh 6 bulan xbergerak...yaw !ayuh otak ku,bergeraklahh kamu !!

kesiimpulannya,bersyukur la ape yg kita dapat :)
doakan yg terbaik untuk mase dpn kita2 semua ! 

xoxo
amira


No comments:

Post a Comment