Menghitung hari ~

Assalamualaikum ! :)

Khamis.Jumaat.Sabtu.Ahad ! then bubye uolls.. :')

4 hari lagi tamat la percutian panjang aku.. :'( aish,tetibe rase mcm xpuas lagi cuti nie..padahal 6 bulan kot ddk rumah..hehehehe 

okay..hari ahad nie aku akan memulakan satu kehidupan yang baru dkt uitm Shah Alam :')..*cewah,ayat !* nasib baik la aku dpt dkt..haha skali aku dicampakkan dkt belah2 utara atau pun timur..alamatnya homesick la aku ! ni pun aku rse aku bakal homesick gak kot! hehehehe

act,agak teruja nk rse life kt U..hahaha ceh -__- klu pasal asrama,inshaa allah,bley la aku adapt kot nnt.ye la 2 tahun aku ddk dkt tgb yang antik gitu 0.o

tpi yang pling aku xteruja lngsung ble msuk bab2 orientasi nie..fuhh ! aku mmg allergic skit dgn bnda alah tu.minggu orientasi nie la akan jadi minggu yang penat.. huh ! aku berani jamin kne bangun dlm pkul 5 n then ade ceramah bagai2,ice breaking.. kne buat tu buat nie..haih !

aku ingt lagi time form 1 dkt mrsm serting..abang2 n kakak2 bwp suruh freshie2 nie bawak satu beg nie kehulur kehilir n dlm beg tu ade la something mcm file pelajar ke ape ntah.punya la smgt kami2  ni bawak beg tu..siap ambil gambar lg.kononya bangga la bwak beg tu.heh ! at last,bru kteorg thu yang tu beg dobi..ble dpt thu tu,sume terlopong ! serius la terkejut okay..rupa2 nya senior2 semua gelak2 je kteorg mse tu o.o

ble ingt balik rse mcm kelakar n of course la jadi kenangan manis dlm hidup :) 
so aku harap la yang orientation week tu akan jadi something yg awsome ! please la jangan buat aku rse nk balik rumah..jgn main2 rumah aku dkt je..hahaha mcm bley je aku nak balik sesuka hati  :P

esk baru aku rse nk strt packing..nasib baik aku dh shopping awl2..kne tgk2 balik ape yang xde n bnda yang  xbuat lagi..n kali ni aku berazam time pendaftran tu brng2 aku bukan la seperti orang nak pergi haji ke holiday ke ataupun nak lari dari rumah ! even stok makanan aku pun aku xbeli lagi.aku just beli satu dua makanan je.sbb aku tahu time orientation tu mne ade mase nk makn bagai kn..

n mybe ble nk strt masuk kelas,bru la aku penuhkan storage box aku dgn makanan..hehhe tu mmg tabiat aku.aku ni jenis yang xbley tgk storage box aku kosong..gatal je tangan aku ni nk isi dgn yang baru kalau mknn aku dh berkurangan. :)  

nnt jugak bru aku nk touch up skit2 bilik tu.hurm,bawak karpet ke mini fan ke heater ke toaster ke..haaha melampau kan aku ! :) tapi before aku nak bawak brg2 sume tue,aku kne tgk gak roomate aku ni spe orangnya n perangai pun cm ne. 0.o perangai orng xbley dijangka sbb aku pun ade perangai tersendiri gak..

cuba bygkan,kalau kte yg provide everything dlm bilik tu .xke parah aku dibuatnya..dorang sume senang lenang gune..hey hey ! aku ni xde la nk berkira sgt tapi berpada2 la . hidup dkt asrama ni kne banyak la bertimbang rase..ye kan :)

kalau la boleh jgn la bakal roomate aku ni key ellllll sgt..hahaha faham kan mksud aku nie :") aku xkesah dpt spe2 pun walaupun berasal dri utara,timur or selatan..hehehe jnji jngn buat perangai udah le.. nnt aku yang makan dalam nie hah..dh la aku jenis xreti nk marh2 org. haih ! so please be nice okay.aku akn hormat for those yang hormat aku jugak ! n aku pun akn cube la ubah perangai aku nie.hhehehe

xoxo
amira



No comments:

Post a Comment