Jom Kuruskan Badan

Semua org nak kuruskan..lebih2 lg teenagers cm aku. ;)
Here are some tips yg aku dpt dri cousin aku..mybe die amalkan la kot kn..


Jangan Tidur Siang.
At first,aku xphm juge la kan,ape kne mengena la bende nie ngan 'naik badan'.tpi klu nak dibuktikan ngn bdk2 yg ddk kt asrama.mybe ni punca utamanya.setiap hujung minggu je,kami akn penuhkan mse lapag kami dengan tidur.yes,tidur itu la syurga bagi kami :)



Amalkan Minum Air Suam.
Amalan ni aku sure la ramai yg dh tahu cme xamalkan je kan..ye la sape suke minum aiir suam.msti la org  nak minuman yang berperisa n sejuk kn.


Amalkan Berjalan.
Ni kirenya mcm exercise la jugak kan.10 000 steps diperlukan everyday.*uih,byk gk tu.
tapi students tgb xperlu risau kerana anda sume akan capai 10 000  steps atau lebih  everyday  coz blok asrama nga BA amat la jauh :0


Jangan Baring Selepas Makan
For sure la jgn baring selepas makn.Leas mkn y not korg jln2 kt kwsn rumah ke kemas2 ke..lg bgus :)



xoxo
amira

No comments:

Post a Comment