Law :) In Shaa Allah

salam semua ;)

setelah penat berfikir-fikir..dengan serasmi-rasminya..in shaa Allah,aku akn pilih untk further stdy dlm course law after dpt result spm nnt.. :D aku pilih nk buat course ni sbb aku dh fkr btul kelebihan n kekurangan yang bakal aku alami.agak lari jugk la dri apa yang aku citacitakn dulu..fyi,dulu aku nk sgt jdi geologist.haha tpi ble fkr nk stdy n mybe perlukan byk subjek kira2..i don't think so la i can do it..mesti la lagi pening kan.lgpun aku dh tanye my cousin yg skng nie tgh ambil law,die kate klu law nie lgsg xde subjek yg melibatkan calculation bagai..just course ni byk menulis,membaca mcm subjek sejarah la..ble dgr alangkah bahagianya hidup..aku thu mesti ade sushnye gak tpi in shaa allah,i can do it :) aku jd yakin disbbkn my dad seorg lawyer jugak n die yg suggest bende ni.aku ade tanye gk yg setiap lawyer kne g court ke n his answer is no!.ade yg lawyer yg xpyh pergi court pun..jenis peguam tu ialah peguamcara.bidang kerja peguam ni byk melibatkan perjanjian.hurm,aku rse kne gak la dgn diri aku..ye kot :)

tpi mybe skng nie aku rse aku x mmpu nk berhujah kt court mcm my dad mybe ble aku dh belaja btul2 mybe aku bleh kn :) ape pun ni la mission skng aku..klu boleh aku nk la further stdy kt UK in shaa Allah..more reasons lg sbb ble aku gather dgn my big family,mesti dorg ckp nnt mira buat law mcm papa..haha smpai mcm tu sekali kn..klau xpun my uncle ade suruh jd veterinar cz nnt bley keje kt klinik die.aku dgr gempak la kn sbb dh dijanjikan kerja after abs stdy..tp yg jadi masalahnye aku nie takut + geli haiwan2 nie.mmg la haiwan2 nie comel tpi serius takutt nk pgg,nk dkt2 bley la.my mom ade ckp kalau aku jdi lawyer makin bertambah la bilangan lawyer dlm family..sbb skng nie family besar aku semua majoriti doktor,lawyer,engineer n accountant..xde bende lain dh..intkan kalau jd geologist jadi lain drpd yg lain kn tpi mybe impian tu xkesampaian la kot or atau aku kawin ngan geologist .hehehe

bersoal tntg personaliti nk jadi lawyer nie mmg agak merungsingkan aku coz nk jadi lawyer ni mmg kne out spoken la kan..mcm ayah aku,seriously ckp kalau nk berdebat ngan die mmg sush nk menang..aku asyik kalah je.tpi ade la gak satu hari tu aku menang.yeay!oky2 back to our story,aku ade sembng2 ngan mama pasal nie n die kata xpyh risau sbb aku mmpu ubahnya nnt.die pun story2 la pasal my cousin,aku pggil die kak nawwar.die skg ni dh jadi lawyer :) kak nawwar nie mmg soft orgnye..serius sgt soft tpi die mampu buat jugak.mama ckp kalau die mmpu buat y not me kn :) lgpun dlu2 pun papa aku perangai cm aku gk tpi die ubah time kat U.skng nie nk kelentong ngan die pun ssh.ade je yg nk ditanya..hahaha

In shaa Allah..i can do it.hanya Allah yg tahu kn sbb Dia la yg tentukan sejak dulu lg.mybe aku xdpt fast track ade hikmahnye.so just teruskn berdoa n berharap yg terbaik drpd-Nya ..Amin


xoxo
amira

No comments:

Post a Comment