Just buat peringatan :)

salam semua..

post kali nie lebih berkisarkan rumusan yang aku dpt based on perbualan aku dgn my cousin..haha ble talk talk nie,byk jugak la topik yg keluar..selalunya time tggl aku dgn die je kt umah ttu la time yg sesuai nk talk talk pasal hal2 personal :) *jangan fkir lain okay *

my cousin selalu tanya aku,aku ni ade bf ke?n mcm biasa la aku jwb xde :)..tpi die sush nk percaya ngan aku..setiap kali die tnya,tu la jwpn standart aku..haha mesti die bosan kn..smpaikan satu tahap ble aku texting je,die mesti ingt bf..haha ape la..i'm not ready yet la :) sometimes,die selalu advice aku pasal hidup..yeah..hidup yg berfokuskan pasal sesuatu perhubungan..aku nie dgr2 je la kn..die ade kate dkt aku..kalau nk bahagia,just be yourself..jangan pura2 jadi org lain.biar la seseorg tu tahu ape kelemahan kte n insha allah kalau die yg terbaik..dia akn terima..ble aku dgr kata2 die tu,aku terus ckp la yg aku bukan org yg suka berpura-pura nie sbb aku rase aku mmg tunjuk perangai aku yg sbnr..cuma satu je aku akui,aku nie mmg senyap orgnya ble aku xselesa or xbiasa dengan surrounding ..take time kot nk biasakan diri :) aku akan jadi byk ckp ble aku dh selesa dgn org tu n aku rse die tu xde potensi nk tikam aku dri belakang..wah,jauh kn ape yg aku fikir lol

pesanan die lg..die kate aku nie cerewet..aih,yg nie aku xphm.aku tanye la die..y ie ckp cm tu.die pun kate la yg aku nie nk serba serbi sempurna ..aish,tersentap gk aku.ye la byng kn org laki ckp cm tu.tpi die xde la kate direct sgt..die ckp pun main2 tpi aku take it serius la kan..aku pun betah la balik..aku ckp yang aku xde la mementingkan kesempurnaan tpi sometimes kesempurnaan tu pntg..serius aku ckp aku xbley hidup dlm keadaan yang sepah n berhabuk...dh la aku nie resdung nnt mati la aku asyik bersin2 je...die just gelak je..oky2 fine -_- jgn cerewet


n last sekali,die ade kate yg laki yg baik lebih pandang perangai seseorg berbanding kecantikkan..bgi die,kecantikkan tu bonus..n kalau boleh biar la perempuan tu menutup aurat la..aku dgr pun tersentap la gak.ye la im not perfect bab2 aurat nie..wlaupun pkai tdung dkt luar tapi belum kira2 baju2 aku yang lain..sape xnak nk jadi muslimah yg sejati kn..sometimes,aku tertanya-tanya gak mcm mane la kwn2 aku kt tgb tu buat..aku ade pernah cube tpi xsumenya  kekal lama..adeh,how?

ble aku fkr2 balik,ade betulnye gak kn.cbe korg fkir,kte nk lelaki yang baik,xcerewet n serba serbi lengkap dkt mata mcm tu jugak la dieorg..:) take a  note .. i will do my best :) thanks tau segala peringatan tu.nnt ble aku dh ade someone,aku akan kenalkan dkt kau..haha ops,before kau ofcourse la kwn2 aku dulu..


xoxo
amira


3 comments: