New experience :D

salam semua..

Smlm aku ade kesempatan untk membaca file kes ayah aku..ceh,sje xde keje kan..act,aku saje je nk pupuk kan minat aku kearah law nie sebenarnya..jenuh jugak la aku bce..satu kes tpi byk file kot..before bkk file tu,aku mcm cuak gak la byk sgt n sume tebal2 belaka kot..kalau buku rujukan add math..*haha tetibe*

tpi sebenarnya isi kandung file tu xde la tulisan semata mata mcm buku teks sejarah upper form yang boleh membuatkan kita mengantuk,senang cte file nie ade mcm2 pic yang major nya pic2 yg berkaitan dgn sesuatu kes la..selain pic2 bgai tu,ade gak tntg soal jawab time dekat court..soal jawab nie dlm bentuk dialog la kan :) serius best kalau bace..xtipu tau!

skang nie pun ayh aku dh exposedkn aku dgn dunia lawyer nie..sometimes,ade sesuatu isu yang aku or adik beradik aku bangkitkan(of course pasal sesuatu kes dkt tv ;) ) mesti ayh aku suruh aku pikir2dri sudut undang2..adeh,jenuh jugak la aku pikir..kalau ade je aku xdpt jawab,alasan aku yg common aku bgi dkt ayah aku ialah "ala pa,along xblaja lagi la'..hahaha alasan semata-mata..huhu

tpi dri segi aku tgk ayah aku nie,die mmg nak sgt aku ambik jurusan undang2..i know,u want me to be a lawyer kn.. n don't worry la aku akan penuhinya :D In Shaa Allah s
aku sggup tinggalkan cita2 aku yg dh lme kot aku kononya nak jadi iaitu geologist..hahaha biasa la kadang2 cita2 yang diimpikan xkan capai kn..sbb semuanya dh ditentukan :D

yang pasal law ni pun bukannya confirm aku akan ikut course tu,ntah2 tetibe aku amik medic..dh pulak mne la tahu kan apa yang bakal jadi seterusnya..so keep on doa okay

No comments:

Post a Comment