My Tok Wan n Tok

salam semua...

first of all..Happy CNY for those yg smbut. :)time CNY nie msti ramai yg pergi holiday kan..aku?just ddk rumah je..ye la cuti bukannya lama pun n klu nk keluar jln2 luar dri  kl pun confirm sesak kn..ramai org kot berpusu pusu balik kg masing2..tpi majoriti yg balik kg tu org melayu gak...haha mcm dorg je yg smbut CNY kn :)tpi xkesah la..itu hak msg2...

my kampung?kmpung dekat sgt..sejam jugak la nk smpai..kmpung aku area kl..yng tu belah my dad :) kteorg kalau nk visit pun xpyh tggu cuti ape pun..boleh kate every week akn pergi sne..so tiada sebab la kteorg nk terperangkap dlm jammed kat jalan tu..  :) act,side belah papa aku nie asalnya kedah tpi dh lme stay dkt kl..even papa aku pun lahir dkt sni..*cmnetu* apepun byk lagi sedara2 yg stay kat sne cume aku xkenal je sape..lol wlaupun tok aku dh stay dt kl,loghat kedah die xpyh ckp la..mmg pekat...sometimes,ade beberapa words yg aku xdpt catch up...so far,aku phm gak la ape yg tok aku ckp..klu xphm sekalipun aku diam je la..nk buat ape lg..

one more thing,tok aku nie ble jumpe org senegeri dgn die..mula la rancak bercerita..haha biasa la tu.setiap tahun kalau raya,kteorg mmg raya kat kl je la..haha org balik kg,aku balik bandar..terbaek oky..belah my mom dkt kelantan :) tpi jarang2 balik dh..idk y mybe disebabkan faktor jauh kot..:) dulu time arwah tok wan aku ade..aku mmg close sgt2 dgn die..of course la time kecik aku ddk dgn die...tpi die xsmpat tgk aku dh besar pun..die meninggal 26 april 1999..mse tu aku bru je 4 thun..xfhm ape lg tpi memori aku dgn tok wan  still ade dlm ingatan aku..rindu tok wan sgt2 :')

act,aku bru je balik dri rumah tok aku..dkt sne sempat jugak la tok aku bercerita pasal sepupu sepapat aku..haha tok aku nie boleh thn gak kaki gosip nie..hehe aku nie layan je la kn..best layan tok aku nie..byk cte yg aku tahu..xde la cte buruk cume cte2 pasal balak2 sepupu aku..haha i mean sepupu aku yg dh layak untk berkahwin..nie aku nk stalk nie.. :P

tok aku sempat lg tanya aku nnt after result nk amik course ape..n cm biase la aku nk amek law like my father..haha tok aku  puji  and aku mse tu kembang semangkuk la..tgh aku kembang2 tu smpat lagi die suruh aku cri husband yg keje doctor and kalau boleh jgn cri  keje yg sme dgn aku..katenya sng klau keje doctor nie boleh jaga aku n sng ble aku sakit..amboi tok jauh fikir...haha *tpi org tu nk jadi engineer  la* jkjkjk..time result nnt..die nk ikut aku g tgb..aku oky je..xsalah kn ...tlg la result tu straight's A..in shaa Allah :)



Tok Wan :)


Tok n Mak Long :)

xoxo
amira

No comments:

Post a Comment