The Precious One

salam semua..

untuk post kali nie nk share pasal satu nikmat yang Allah beri pada kita iaitu our legs :) oky,ni bukan la nk menge paste segala bgai artikel pasal kaki or kata2 ape pun ...cume nk share pasal satu kisah yang mu cousin baru cte dkt aku smlm .. cte ni bagi aku sedih la..idk la korng cm ne kan..tapi believe me,lepas aku dgr kisah tu,serius aku sgt bersyukur dgn kurniaan nie. .. :D

  "My cousin cte dkt tempat die blaja tu ade kwn die nie jenis OKU la..xbleh jalan since kecil lagi..100% bergantung pada kerusi roda..keluarga akak nie pun xde la dalam golongan yang berada,senang cte golongan yang sederhana..act,akak nie pernah buat operation n suppose boleh jalan la tapi kuasa Allah kn doktor yg ditugaskan untk handle operation "tercuai" n akibatnya akak tu xboleh jalan :( 

jenuh la jugak kwn2 akak nie suruh ayah die sue je doctor tu..ye la kwn2 akak nie sume lawyer-to-be :) tpi ayah akak nie aku kira sgt baik..die sanggup xnk sue n kata nie mybe dh takdir tuhan..so life must go on :) ble dgr kata putus ayah akak tu,sume diam je la,xkan nak bantah plak kan..after operation tu akak ni concentrate on study je..akak  nie pun dh xkesah sebab die dh biasa hidup 20 tahun cm tu..

okay..tu baru intro..n my cousin pun continue la story pasal akak tu..everyday,kelas mmg seksa bagi akak nie kalau class yang diadakan sgt jauh dri hostel..of course la seksa sbb U tu kwsan die mmg bukit2 bagai..mane la mampu bagi org yg berkerusi roda  ni kan..sometimes,ade kwn2 yang membantu ..itu xjadi masalah la tapi sometimes,kelas kat U nie mane ade tetap students die..so ble cousin aku xsme class dgn die,xboleh la die nk tolong tolakkan or angkatkan time lalu laluan yang bertangga ..aku ade tanya my cousin,larat ke nk angkat..n die kata bukan die yang angkat,tapi boys yang angkat..sbb perempuan mmg xmampu nk angkat..hurm,nasib baik jugak la kan ade yg boys nk tolong :')

aku ade tanya knapa lec. kt sne xconsider langsung ke dgn condition akak tu..n my cousin ckp la ade yg consider ade yg x..depends la..tpi selalunya kalau kelas2 yang melibatkan akak tu semua lec.yang mengajar akan book hall yang senang akak tu nk pergi *terharu* even students yg sme class tu turut membantu.. :') as usual la mane ade life yg xde cabaran kn..baru2 nie akak tu fail subject comp. alasannya akak tu xpergi lab or class..tpi halkikatnya,akak tu mmg xbley turun kat lab tu..sbb kena byk guna tangga ..n that time la die xde spe2 yang boleh teman die so disebabkan tu la die failed untk subject tu...yaw!aku dgr pun terkejut  :o

aku keep on tanya apa nasib die after that,n nsib baik la die boleh repeat balik n die dapat cikgu yg betul2 memahami die..fuh.lega aku dgr cm tuu.. :') ade jugak yang baik hati yg snggup menolong..tu baru la dinamakan cikgu :) "

so dri situ,aku betul2 bersyukur yang aku xrasa apa yang akak tu rase...besarkan cabran akak tu.aku nie cabaran or dugaan yang kecik tu pun aku dh kalah..akak tu lagi la. :')  n now,aku kni menyiapkan diri untk menghadapi dugaan yang lebih besar lagi..urm,KEHIDUPAN :)

xoxo
amira


No comments:

Post a Comment